Konstresa 13 september

Välkomna att följa med på en konstresa till Oslo den 13 – 15 september

Följ med på en konstresa till vårt vackra grannland. Oslo är den snabbast växande huvudstaden i Europa. Här får vi en guidad rundtur, besöker Vigelandsparken som är den största skulpturparken i världen. Det är också en av Norges största turistattraktioner. Vigelandsparken, döpt efter skulptören Gustav Vigeland (född i Oslo 1869), är öppen för besökare året runt och har mer än 200 skulpturer i brons, granit och smidesjärn.

Vi får en visning på världens mest moderna operahus med sina 38 500 m² är byggnaden fördelad på över 1000 (!) rum och kostade 3,9 miljarder norska kronor att bygga. Naturligtvis besöker vi även Munchmuseet och Nationalmuseet. Därtill allt vi kan hinna med.

Vi reser tidig fredag och kommer hem söndag kväll!

Kostnad ca 5700 kronor vilket inkluderar resa i 1: klassig turistbuss, 3 luncher, 2 övernattningar i dubbelrum med frukost centralt i Oslo, 2 middagar och inträden till museum. Förutsättningen är att vi blir minst 40 personer.

Vill du ha en säker plats anmäler du dig nu till Kicki Ekbladh, fam.ekbladh@gmail.com

Först till kvarn …………