Konståret 2024

Välkommen till konståret 2024

Bästa konstvänner

2023 har varit ett ”normalt” konstår efter pandemiåren. Vi har genomfört fyra utställningar. Vi har haft två konstresor. Vi deltog på nationaldagsfirandet i Eksjö och vi deltog också i Eksjö kommuns kulturfestival i oktober med konstcafé och föredrag.

Utöver detta ordnade vi i samarbete med ESOK tipspromenad i februari och vi deltog på Eksjö julmarknad i december.

Även under 2024 har Eksjö konstförening fyra utställningar inbokade på Eksjö Museum; två under våren och två under hösten. Dessutom planerar vi för två konstresor, någon aktivitet under kulturfestivalen i Eksjö, att genomföra Eksjö på duk och också delta på Eksjö julmarknad.

Årsmötet äger rum den 18 februari 2024 i Olsbergs Arena.

För närvarande är vi 420 medlemmar i Eksjö Konstförening. Vi vill tacka alla medlemmar för att vi har en aktiv och levande förening.

Ett tack även till Eksjö kommun och övriga som på olika sätt hjälpt och hjälper oss att kunna bidra till kommunens kulturliv.

Om du vill vara säker på att få aktuell information så meddela oss din e-post- adress.Det är via e-post vi skickar ut senaste nytt.

Här finns all information

Vår Facebooksida Eksjö Konstförening, Instagram eksjokonstforening och webb- sida eksjo.konstforeningar.se uppdateras regelbundet och här finns aktuell infor- mation.

Vår e-postadress är info@eksjokonstforening.se

Styrelsen för